SE FRAMTIDEN I GULD MED OAKLEY KATO-PRIZM 24K

Oakley® Kato med Prizm ™ 24K-linser kommer att debutera på världens största sportscen i sommar i Tokyo. Under sommarspelen kommer finalisterna i Team Oakley att vara utrustade med Oakley Kato med Prizm 24K-linser, för att låsa upp sina superkrafter i strävan efter att vinna guld. Oakley Kato med Prizm 24K-linser är konstruerade för att bryta prestandagränserna och kommer att fortsätta att revolutionera sporten och ge bäraren självförtroende för att prestera på toppnivå.

Oakley Kato är konstruerad för att driva gränserna för prestanda med en specialbyggd design som följer ansiktets konturer för ett sömlöst utseende. Med sin progressiva, innovativa omslutande design skapar den båglösa designen, den innovativa tiltfunktionen och flera näskuddar en anpassad passform. I kombination med Prizm Lens-teknologin ger Oakley Kato idrottarna optimerat skydd, ett utökat synfält och linser som är utformade för att förbättra färg och kontrast för att se mer detaljer.

Oakley Kato har PhysioMorphic Geometry, den senaste innovationen inom optisk design från Oakley. Genom att följa fotspåren av tidigare innovationer från Oakley, tar PhysioMorphic Geometry inspiration från mänsklig erfarenhet och naturlagar för att leverera glasögon som designats och utvecklats utan begränsningar. I Oakley Kato möjliggör denna teknik en linsdesign med utökad omslutning och styvhet i viktiga punkter som efterliknar en båges strukturella egenskaper.

Oakley Kato med Prizm 24K-linser kommer att finnas tillgängliga i utvalda Oakley-butiker från och med den 8 juli.

• Design: Oakley Kato har en progressiv, innovativ design avsedd att hålla linsen så tätt mot ansiktet som möjligt, vilket ger optimerat skydd, bredare synfält, fasthållning av bågarna och stötskydd.

• Lins: Med hjälp av vår senaste innovation inom optisk design, PhysioMorphic Geometry, har linsen utformats med en utökad omslutning och styvhet i viktiga punkter som efterliknar en båges strukturella egenskaper.

• Tiltfunktion: En innovativ passformsmekanism hjälper till att tilta linsen för att lätt och bekvämt kunna anpassas till fler ansikten.

• Näskuddar: Levereras med tre Unobtainium® näskuddar i olika tjocklekar och djup för att skapa olika förskjutningar och ge dig den passform du behöver med halkfritt grepp.

• Prizm Lens-teknologi: Finns med Prizm ™ -linser som är utformade för att förstärka färger och kontraster så att du kan se mer detaljer.

SUHANA SPIRES HEAD OF PUBLIC RELATIONS & CULTURE MARKETING, OAKLEY