ONE MORE DANCE | DAMIAN LILLARD OG KELLY OUBRE JR. I OAKLEYS GENLANCERING AF EYE JACKET

Nykoreograferet som to par limited-edition briller, der hylder mærkets rige popkulturarv i 90'er-ikonografi

Eye Jacket udsprang af den digitale revolution (før den digitale revolution overhovedet blev en ting), og det er ægte design, som blev en stærk gamechanger fra 1990'erne og fremefter. Nu nykoreograferet som et limited-edition sæt, der har fået nyt liv, inklusive Eye Jacket Redux, er disse unikke designs tilbage.

I et spring tilbage til 90'erne sammen med nutidens basketballkultur byder Oakley på NBA-spillerne og Damian Lillard og Kelly Oubre Jr., som går i fodsporene på 90'ernes sportsikoner, der bar disse styles uden for banen.

De originale Eye Jacket briller blev skabt af Oakleys designere ved at gøre brug æraens nyeste produktinnovation. Designet med Computer-Aided Design (CAD), der giver mulighed for et skulptureret design og en digitalt perfekt pasform, hvor øjets midte flugter med det bedste punkt, hvilket giveroptisk klarhed. Den oprindelige ramme var en af de første, der blev fremstillet på 3D-printere, hvilket muliggør løbende designjusteringer og hurtig fremstilling af prototyper til nye iterationer. Ved at styre udviklingsprocessen var Oakley i stand til at skabe rammer, der passer perfekt både før, nu og i fremtiden.

Det oprindelige formål med Eye Jacket var en style til livsstil og sportspræstationer indenfor basketball, tennis, surf, løb og snowboarding gennem 90'erne – og de gik hen og blev et ikon på årtiets popkulturscene. I dag er mærkets rige arv blevet nykoreograferet, og resultatet er Oakleys One More Dance, som er et ekstranummer af denne mindeværdige silhuet.

Både Eye Jacket og Eye Jacket Redux skaber statement og genkendes med det samme. Den nye version revolutionerer denne style yderligere på grund af de mange anvendelsesmuligheder – det ultimative brillevalg til både sport og livsstil. De to stel sælges sammen, og der er blot 250 stk. tilgængelige til køb over hele verden.

"Jeg voksede op i 90'erne, som mange anser for at være den gyldne æra inden for professionel basketball," fortæller Lillard. "Det skete også for at markere introduktionen af Eye Jacket og var Oakleys første store skridt i basketballverdenen. Jeg kan huske, at jeg så Eye Jacket på mange af gamets bedste spillere dengang, og jeg genkender dem stadig med det samme i dag. Det er et privilegie at være en del af denne kampagne og være med til at bygge bro over Oakleys tilstedeværelse fra før til nu, fra det tidspunkt, hvor både sporten og mærket blomstrede."

"Jeg har aldrig været bange for at tage risici, især med min stil", sagde Oubre Jr. "Jeg har skabt et look, der er helt unikt og mit eget. Samtidig er basketball mit liv – min passion for sport, og stil er synonym med Oakley-brandet og en vigtig grund til, at jeg glæder mig til at repræsentere Oakley indenfor basketball, især når jeg får chancen for at være en del af en lancering med et så globalt anerkendt og ikonisk produkt."

Du kan læse mere om Oakley og kollektionen her: Oakley.com.

#Eyejacket #Eyejacketredux #OneMoreDance

Du kan få mere at vide ved at kontakte:

Claire Barry, Global PR Director – Oakley

Om Oakley, Inc.

Oakley blev stiftet i 1975 og har hovedkvarter i det sydlige Californien. Det er et af verdens førende brands inden for produktdesign og funktionelt sportstilbehør. Oakley, der har mere end 800 patenter, er en kultur, der inkluderer skabere, opfindere, idealister og forskere, der er optaget af at bruge design og innovation til at skabe produkter og oplevelser, der inspirerer til storhed. Denne filosofi har gjort Oakley til et af de mest ikoniske og exceptionelle brands på markedet med produkter, som atleter i verdensklasse over hele kloden er afhængige af, når de konkurrerer på allerhøjeste niveau. Oakley er kendt for sin High Definition Optics®, som giver uovertruffen optisk klarhed og præcision samt slagfasthed og UV-beskyttelse, der er inkorporeret i alle brandets solbriller, receptpligtige briller og eksklusive skibriller. Oakley udvidede sin position som et af verdens førende sportsbrillebrands til også at omfatte beklædning og tilbehør. Oakley har produktserier til mænd og kvinder, og de appellerer til sportspræstationer, aktive forbrugere samt livsstilsforbrugere. Oakley er et datterselskab til Luxottica Group. Yderligere oplysninger på www.oakley.com

Oakley® er et varemærke, der tilhører Oakley, Inc.

© 2016 Oakley, Inc. Alle rettigheder forbeholdes.